Directorul Centrului European al Consumatorilor din Romania, Razvan Resmerita, a declarat, in emisiunea "Bucuresti punkt Bonn", realizata de HotNews.ro si Deutsche Welle, ca romanii s-au adresat organizatiei pe care o conduce in special pentru a rezolva probleme ce privesc drepturile pasagerilor aerieni, servicii turistice, inchirieri de masini sau achizitionarea de produse de pe internet. Resmerita spune ca, in unele cazuri, drepturile cetatenilor romani sunt mai puternice decat ale unor consumatori din alte tari europene.
Inregistrarea emisiunii a fost precedata de o discutie online cu cititorii HotNews.ro, pe care o puteti urmari aici.
Asculta emisiunea
Descarca emisiunea in format MP3
Fragmente din emisiune
Razvan Resmerita Mai mult consumatorii romani au sesizat reclamatii in legatura cu incalcarea drepturilor in statele membre.Principalele probleme sesizate la Centrul European al Consumatorilor se refera la: - incalcarea drepturilor pasagerilor aerieni de catre catre companii care nu isi au sediul in Romania;
- calitatea unor serviciile turistice;
- inchirierea de masini in alte state membre sau achizitionarea de masini, in special cele second-hand din tari precum Germania, Olanda;
- achizitionarea de produse de pe internet.
Majoritatea acestor cazuri au fost rezolvate in cadrul retelei Centrelor Europene pe cale amiabila, in favoarea consumatorilor.Daca cineva doreste sa achizitioneze un produs dintr-o alta tara, cel mai bine ar fi sa ne contacteze inainte de cumpararea produsului respectiv pentru ca noi ii putem informa despre drepturile pe care le au in calitate de consumator, tocmai pentru a sti cand aceste drepturi le sunt incalcate.In cazul in care unii cosumatori intampina probleme, pot intra pe site-ul www.eccromania.ro si pot folosi formularul online disponib