John Williamson, membru in consiliul de conducere al companiei Wolff Olins, una dintre cele mai importante companii din lume in domeniul brandingului vorbeste despre cum se vede Romania afara
Competitia natiunilor pentru marci este la inceput, dar intrecerea este la fel de dura. Conferinta internationala InvestRomania de la sfarsitul lui octombrie a scos in evidenta aceasta stare de spirit.
de Ionel Danca
Daca in trecut competitia intre natiuni era una pentru influenta si putere, astazi competitia se da pentru piete noi. In prezent, libera circulatie a muncii, a capitalului si a tehnologiei este esentiala. Oricine poate face orice. Este tot mai greu sa faci diferenta intre produse, provenind din locuri diferite. In trecut, locatia reprezenta un avantaj competitiv.
Acum insa, pentru o natiune este nevoie de o marca, ce poate sa-i reprezinte viitorul si sa-i promoveze interesele.
John Wiliamson, membru in consiliul de conducere al companiei Wolff Olins, una dintre cele mai cunoscute firme in domeniul promovarilor de marci nationale sau comerciale, a acceptat sa dezvaluie redactorilor de la Banii Nostri secretele meseriei.
"Marca exista pentru ceva, asa cum Mecerdes inseamna putere, iar BMW - lupta. Desi ambele sunt automobile nemtesti, de aceeasi calitate tehnica, ceea ce le diferentiaza este marca. Daca Mecerdes este masina preferata a oamenilor cu putere, care doresc sa etaleze acest lucru, BMW este masina managerilor, a oamenilor luptatori, care dau faruri din spate celor cu putere.
Totodata, cand spui Mercedes sau BMW, spui Germania, iar cand spui Germania, nu poti sa nu te gandesti la automobile. O marca pentru o natiune trebuie sa fie o idee mareata, simpla, unica si adevarata. Aceasta idee creeaza pe termen lung un avantaj competitiv mai important, decat, sa zicem, locatia geografi