Boeing a cerut ajutorul producătorilor auto pentru testarea calităţii bateriilor cu litiu-ion destinate avioanelor 787 Dreamliner şi a intensificat verificările în urma recomandărilor făcute de aceştia.
Constructorul american de aeronave a solicitat sprijinul Ford Motor, General Motors, General Electric, Unitet Technologies şi altor companii, după ce defectarea bateriilor unora dintre avioanele 787 a dus la consemnarea la sol a tuturor acestor aparate, pe 16 ianuarie, au declarat mai multe persoane apropiate situaţiei, relatează Bloomberg.
Producătorul japonez al bateriilor, GS Yuasa, a dublat numărul testelor de calitate, la recomandarea unei comisii înfiinţate de Boeing, formată din reprezentanţi ai unora dintre companiile contactate.
Remedierea deficienţelor bateriilor este esenţială pentru ca avioanele 787 să îşi reia zborurile. Găsirea unei soluţii rapide este de asemenea esenţială, întrucât Boeing poate fi penalizată de cele opt companii aeriene care operează aeronavele consemnate, precum şi de cele ale căror livrări au fost amânate.
Comisia, din care mai fac parte reprezentanţi ai Boeing, GS Yuasa şi Thales, a identificat îmbunătăţiri care pot fi aduse bateriilor, dar şi instalaţiilor avionului, urmând să existe mai multe straturi de protecţie.
Reprezentanţii companiilor auto în comisia formată de Boeing au analizat protocolul de testare şi au fost surprinşi de faptul că peste 90% din baterii au trecut controlul de calitate. Doua dintre surse au arătat că în industria vehiculelor electrice acest procent este de circa 60%.
Un purtător de cuvânt al companiei japoneze GS Yuasa a refuzat să comenteze.
Comisia pentru siguranţa transporturilor din Japonia a anunţat în această săptămână că a finalizat testarea bateriilor fabricate de GS Yuasa şi nu a constatat nimic neobişnuit.
Reprezentanţii Ford şi GM au refuzat