A devenit o traditie ca, inaintea alegerilor, partidele politice sa ia birul de la marile retele de supermarket-uri, metoda preferata fiind declansarea unor ample miscari de protest, intens mediatizate, fata de practicile incorecte ale acestora. Dupa care se ia banul si se asterne praful peste scandal, scrie Cancan.
Anul trecut, inaintea alegerilor europarlamentare, a izbucnit o mare campanie impotriva retelelor de supermarket-uri, reprezentanti ai patronatelor din industria alimentara acuzand politica de sufocare a producatorilor romani prin zeci de taxe si adausuri etc. Dupa cateva zile de scandal intens promovat in media, totul s-a linistit ca prin farmec.
La inceputul acestei toamne, show-ul a reizbucnit in forta, pentru ca pe 30 noiembrie sunt alegeri parlamentare. In octombrie s-a negociat la sange intre retaileri si cei din industria alimentara, sub arbitrajul Ministerului Agriculturii, un "Cod al bunelor practici", care sa reglementeze o serie de probleme. Mai mult, acesta trebuia sa devina lege, in aceste zile, printr-o ordonanta de urgenta a Guvernului. Numai ca problema e iarasi ingropata, strategic.
Sorin Minea, patronul Angst si, pana cum, unul dintre varfurile de lance in lupta anti-supermarket-uri, a declarat pentru Cancan: "Din informatiile noastre, guvernul a refuzat sa promoveze respectiva ordonanta de urgenta, pasand problema viitorului executiv". Minea, contracandidatul lui Tariceanu in Ilfov, si-a negociat cu PD-L, sustine Cancan, un post de secretar de stat in viitorul Minister al Agriculturii.
Cozmin Gusa, liderul PIN, care a avut numeroase actiuni contra politicii supermaket-urilor de la noi, a explicat pentru Cancan: "E simplu: partidele au nevoie de bani pentru campanii si, periodic, se declanseaza atacuri media, prin diverse organisme ori prin parlamentarii proprii, pentru a sensibiliza marii re