Sindicalistii din Educatie au declarat, marti, ca ministerul de resort nu le-a prezentat, inca, nicio schita de lucru pentru elaborarea noilor legi ale invatamantului, motiv pentru care discutiile pe aceasta tema au fost reprogramate pentru ziua de joi. "Ministrul Ecaterina Andronescu ne-a invitat azi (marti - n.r.) la discutii despre viitoarele legi a educatiei, fara sa ne prezinte, insa, niciun pachet de lucru. Din cate stim noi, ministerul nici nu are elaborat inca un astfel de document", au declarat reprezentantii Federatiei Educatiei Nationale (FEN), prezenti la discutiile de marti. Tot dupa intalnirea de marti, Andronescu a subliniat, din nou, necesitatea ca toate propunerile cu privire la viitoarele legi sa fie unite intr-un Cod al educatiei. "Sistemul este unitar si trebuie sa ramana unitar. El nu trebuie tratat pe bucati, ci ca pe un sistem national de educatie, pornind de la educatia timpurie si terminand cu formarea continua. Am inceput discutia pe problemele legate de modul in care organizam ciclurile de invatamant, intrucat acum exista propunerea de modificare a sistemului actual de cicluri, care presupune 4-4-4 (patru ani scolar, patru ani gimnazial si patru ani liceal - n.r.), la 5-5-3, care ar produce foarte multe perturbatii in sistem, si cred ca nu suntem in situatia si nu avem nici studiul de impact necesar. Din evaluarile noastre tragem concluzia ca am produce foarte multe perturbatii in sistem daca am schimba acum durata ciclurilor de invatamant. Le-am propus sa mentinem 4-4-4, sa adaugam grupa pregatitoare ca forma de invatamant obligatoriu si sa generalizam invatamantul liceal. De aici trebuie sa pornim, pentru ca tot continutul legii depinde de aceasta propunere", a precizat ministrul Educatiei. Ministerul si sindicatele par sa fi cazut de acord in privinta necesitatii elaborarii unui Cod unic al educatiei, acesta urmand sa fie, practic, esent