Primele luni ale anului au adus cateva surprize placute pentru companiile de publicitate outdoor, insa estimarile pentru intregul an raman conservatoare: stagnare sau cel mult o usoara crestere a bugetelor investite in publicitatea stradala, care se ridica la circa 40 de milioane de euro anual.
In ultimii doi ani, piata de publicitate outdoor a scazut pana la jumatatea valorii din 2008, in ritm cu intreaga piata de media. Primele luni ale acestui an au adus insa cateva semne firave, indicatori ai unui viitor reviriment.
“In primul trimestru am avut cateva suprize placute cu clienti care initial au anuntat pauze in comunicare pentru primele luni ale anului dar care ulterior au revenit si au reluat comunicarea incepand cu luna ianuarie, lucru care ar putea fi considerat un semn pozitiv legat de piata de outdoor pe parcursul anului 2011”, spune Raluca Tonciu, Chief Operating Officer la News Outdoor Romania.
Potrivit acesteia, nesiguranta provocata de situatia economica instabila nu se mai resimte atat de puternic in randul clientilor de publicitate, care au inceput “sa actioneze in loc sa reactioneze”.
Mai putin optimist e Bogdan Vasile, CEO Euromedia si Beta Cons, companii parte din grupul Epamedia. “Primul trimestru a fost unul de precautie in care majoritatea advertiserilor au incercat sa isi defineasca planurile intr-o piata extrem de impredictibila. Nu putem spune ca am simtit un reviriment”, spune el.
Intr-o piata estimata anul trecut la 35-40 de milioane de euro, principalii investitori sunt companiile din domeniile telecom, retail si DIY (do it yourself). Una dintre cele mai vizibile campanii ale inceputului de an a fost lansarea retailerului de moda H&M Romania, care a ales outdoor-ul drept principal canal de comunicare. Potrivit unor surse din piata, H&M a investit, doar in publicitatea stradala, peste 100.000 de euro.