Prin Facebook oamenii comunică mai mult, dar şi cred că ajută mai mult. Şi asta pentru că există butonul de „like“. „Like“ o cauză, un eveniment sau cazul nefericit al cuiva. O campanie publicitară arată cât de puţin reprezintă acest „like“ virtual în mediul real.
„Liking isn't helpin“ (trad.:un like nu ajută) este titlul campanie creată de Publicis Singapore pentru Crisis Relief Singapore şi care a câştigat un Leu de Aur la Cannes. Sunt trei ipostaze diferite, cu fotografii furnizate de agenţiile de presă, peste care agenţia a adăugat în Photoshop semnul celebru de like: degetul mare ridicat, notează PetaPixel.
Agenţia Publicis Singapore a luat trei situaţii deloc rare în zonele sărace ale lumii şi a construit pe baza lor povestea like-ului care nu ajută oameni. Este vorba de Război, Inundaţii şi Cutremure. În toate cele trei poze, câte au fost create pentru această campanie, este câte un copil într-o situaţie deloc bună care ajunge să fie ajutat de cei de lângă el cu un simplu like.
Crisis Relief Singapore, organizaţia care a cerut această campanie, îşi prezintă mesajul la baza fiecărei poze: „Fii voluntar. Schimbă o viaţă“. Asta pentru că CRS desfăşoară diverse activităţi de voluntariat pentru a-i ajuta pe cei care au probleme din cauza dezastrelor artificiale sau naturale. Mai jos sunt cele trei poze realizate de Publicis Singapore.
Mişcarea „anti-like“ a venit natural pe măsură ce utilizatorii de Facebook au crezut că rezolvă cu această funcţie virtuală multe dintre problemele altor oameni. Butonul de like a fost introdus de Facebook în 2010 şi este folosit în general la a susţine cauze, comentarii sau idei, dar fără a spune vreun cuvânt.
Haideţi să discutăm. Vă aşteptăm să dezbatem subiectul pe Tech Adevărul pe Facebook
Află mai multe despre Facebook:
VIDEO FOTO Primele impresii după folosirea Instagram cu video