Holdingul de comunicare The Group a inregistrat in 2009 afaceri de 81,1 milioane euro, in scadere cu 25% fata de anul anterior. Scaderea, mai atenuata decat media pietei, se datoreaza clientilor noi atrasi de companie, a declarat pentru Wall-Street Mihaela Nicola, CEO The Group.
Piata romaneasca de publicitate a scazut anul trecut cu 38%, pana la 347 milioane euro, potrivit anuarului Media Fact Book. Scaderea mai atenuata resimtita de The Group s-a datorat, potrivt Mihaelei Nicola, unui numar considerabil de clienti adaugati anul trecut in portofoliu, printre care: Avon, Disney, Cosmote, Henkel, Hochland, Ikea, Milupa, Terapia si Wizz Air.
“Adaugarea clientilor a compensat faptul ca bugetele, in ansamblu, au fost diminuate. Am fost, desigur, si foarte atenti la cheltuieli”, a spus Nicola.
Dintre cele 15 companii de comunicare din grup, cel mai mult au crescut, procentual, agentiile de PR si de media, precizeaza Nicola. Pe partea de PR, grupul e reprezentat de agentia Nicola Porter Novelli, iar pe partea de media activeaza agentiile Media Investment, House of Media si New Media.
Per total, grupul a inregistrat profit, insa CEO-ul nu mentioneaza cifra exacta. In 2008, The Group a obtinut cele mai mari rulaje de pe piata romaneasca de publicitate, cu o cifra de afaceri de peste 100 milioane euro.
The Group are in prezent 160 de angajati, numar care a scazut in ultimul an, “in armonie cu intreaga piata”. “Din doi profesionisti am pastrat unul si jumatate, ca sa zic asa. Respectiv pe cel exceptional si jumatate din cel foarte bun. In privinta angajatilor, am mai renuntat la capricii si la slabiciuni, la oameni pe care ii aveam din ratiuni afective. Atunci cand te uiti cu lupa si masori efectiv rigoarea dispar ingredientele emotionale”, a spus sefa The Group.
Pentru anul acesta, holdingul isi propune sa-si creasca in continuare cota de p