Alessandro Tirelli, area manager pentru Europa in cadrul Ferreti SpA, care ruleaza aproape un miliard de euro anual din vanzarea de ambarcatiuni, spune ca pe piata locala se comercializeaza cu precadere ambarcatiuni cu o valoare de un milion de euro, spre deosebire de piata spaniola unde pretul mediu este de 6 mil. euro.
Piata locala a ambarcatiunilor de lux este inca in faza incipienta, in conditiile in care un importator comercializeaza anual sub zece yachturi.
"In Romania se vand in general yachturile mai ieftine deoarece in majoritatea cazurilor este pentru prima oara cand clientul respectiv achizitioneaza o ambarcatiune. In general incep cu ceva din clasa medie, si pe masura ce isi permit yachturi mai mari fac un upgrade. Le tin in medie in jur de un an, realizeaza ca isi permit un model mai mare, si le schimba. Majoritatea clientilor vest-europeni au avut deja mai multe modele de yachturi, iar acum in general se reorienteaza catre modele din ce in ce mai mari. In Romania majoritatea clientilor se afla la prima ambarcatiune", a spus Alessandro Diomedi, new market development in cadrul Pershing, brand din cadrul grupului Ferretti.
Grupul Ferretti comercializeaza pe piata locala prin intermediul importatorului Franco's Marina, brandurile Ferretti, Custom Line si Mochi Craft, care la nivel european inregistreaza vanzari cumulate de 200 de unitati, in timp ce in total, grupul Ferretti, care detine noua marci de ambarcatiuni, comercializeaza anual aproximativ 1.000 de yachturi.
Principalul factor care determina un nivel destul de redus al vanzarilor de ambarcatiuni este lipsa infrastructurii adecvate.
"Trebuie luat in considerare si factorii legati de lipsa unei infrastructuri, dar si a personalului calificat. Gasirea de personal calificat in Romania nu este o treaba foarte usoara. De aceea clientii incep prin a achizitiona un