Atunci cand talentele devin foarte rare, majoritatea companiilor aleg sa lase deoparte argumentele, inlocuindu-le cu adevarate strategii si jocuri de seductie pentru a-i atrage si retine pe cei mai buni candidati.
Numele multor companii la nivel international incep sa fie asociate cu diferite expresii sau jocuri de cuvinte pentru a atrage cei mai buni candidati de pe piata muncii. Daca luam exemplul Danone, potentialii candidati stiu ca un job in cadrul companiei este echivalent cu a se bucura de o larga autonomie, potrivit publicatiei franceze Les Echos.
Alte companii insa, aleg sa mizeze pe dezvoltarea unei cariere la nivel international sau pe dezvoltarea competentelor prin formare continua in cadrul organizatiei. Astfel, imaginea angajatorului traditional este preluata de cea a unui angajator care pune accentul pe nevoile salariatului, oferindu-i acestuia sanse mai mari de a dezvolta o cariera in domeniu si de a obtine experienta profesionala nu numai pe plan intern cat si international.
Calitate si un mediu de lucru placut
In lupta pentru atragerea talentelor, companiile devin constiente de faptul ca un simplu anunt publicitar nu mai este suficient, efortul depus pentru a recruta un nou angajat fiind mult mai complex. Potrivit specialistilor in resurse umane, companiile trebuie sa se faca atractive si sa dea continut ofertelor pe care le lanseaza pe piata, astfel incat sa reuseasca sa isi motiveze zi de zi angajatii sa vina la munca.
Daca in urma cu cativa ani angajatorii detineau puterea in raport cu candidatii, astazi acestia s-au transformat in „comercianti” care trebuie sa adopte cele mai bune strategii pentru a se vinde.
Astfel, strategiile multinationalelor au inceput sa se diferentieze, trecand de la un limbaj comun, la tehnici care au ca scop sa demonstreze exemplaritatea pe care o detin in domeniul de activit