Echipa Ferrari a lansat, vineri, la Maranello, modelul F138, al 59-lea monopost de Formula 1 din istoria sa, cu care speră să pună capăt dominaţiei Red Bull din ultimele trei sezoane, informează autosport.com.
Singura echipă participantă la toate ediţiile Campionatului Mondial de Formula 1 a prezentat o maşină depre care managerul Stefano Domenicali a spus că este o "evoluţie" faţă de predecesoarea, F2012, cu care scuderia a încheiat pe locul secund în clasmentul constructorilor în 2012.
Ferrari marchează faptul că Formula 1 se va despărţi în acest sezon de motoarele cu opt cilindri în V, adăugând la numele maşinii cifra 8 după ultimele două cifre al anului curent. Începând din 2014, monoposturile din Marele Circ vor fi echipate cu motoare turbo V6.
Team-ul de la Maranello şi-a reorganizat compartimentul tehnic de curând, iar F138 este primul produs al noii echipe de ingineri, coordonată de directorul tehnic Pat Fry şi de designerul-şef Nikolas Tombazis. Suspensia de tip pull-rod, introdusă anul trecut, a fost păstrată, dar şasiul a fost reproiectat pentru a îmbunătăţi performanţele aerodinamice, "călcâiul lui Ahile" al maşinii F2012, un monopost foarte fiabil, dar lent comparativ cu cele ale adversarilor, mai ales în calificări.
Sistemul KERS, de recuperare a energiei cinetice, a fost revizuit, devenind astfel mai uşor. F138 a fost dezvoltat în tunelul aerdinamic al Toyota de la Koln, după ce Ferrari şi-a închis activitatea în propria instalaţie de acest gen, pentru a o îmbunătăţi.
"Am păstrat aspectele pozitive de anul trecut, cum ar fi fiabilitatea maşinii şi excelenta strategie a echipei. Obiectivul nostru principal este de a le oferi un monopost competitiv piloţilor noştri încă de la început, pentru că, din nefericire, în anii trecuţi, nu ne-am prezentat perfect pregătiţi la debutul sezonului", a afirmat Domenicali.
În c