Grupul petrolier ungar MOL se pregateste sa adopte o serie de masuri privind reducerea costurilor atat la nivel operational, cat si la planul investitiilor, ca masura de protejare de efectele crizei, dar niciuna din aceste strategii nu va fi aplicata asupra activitatilor din Romania.
"Daca mi-ar zice cineva sa-i aprob deschiderea unei benzinarii in Ungaria, as avea anumite probleme. Acolo incercam sa ne mentinem activitatile, pe cand in Romania intentia noastra este de a ne creste businessul. In comparatie cu pietele din Ungaria sau din Slovacia, piata locala este stabila, care mai are potential de crestere pentru cel putin urmatorii 10 ani si deci are posibilitatea de a se proteja", a declarat Laszlo Geszti, senior vicepresident pe retail in cadrul grupului MOL.
La nivel de grup, MOL incearca diminuarea cheltuielilor operationale cu circa 4-5% prin eliminarea unor costuri cum ar fi petrecerile pentru angajati sau alte categorii de cheltuieli.
"Ca si grup axat in principal pe segmentul de rafinare, scaderea pretului petrolului din cauza crizei globale nu reprezinta un factor negativ pentru afacerile noastre. Pentru anul viitor luam in calcul un pret al barilului de 60-70 de dolari. Ne uitam la aceasta criza ca la o oportunitate, pentru ca acestea sunt momentele in care se construiesc marile bogatii", a mai precizat Geszti.
In ceea ce priveste piata locala, oficialii MOL estimeaza totusi o reducere a ritmului de crestere al vanzarilor de carburanti, de la un nivel de doua cifre cat este estimat anul acesta la o crestere de doar o cifra in 2009.
"Spre exemplu, anul 2008 a fost unul extrem de bun in ceea ce priveste agricultura, mult mai bun decat in 2007, ceea ce implicit a dus la vanzari mai mari de carburanti. In 2009, s-ar putea sa nu mai avem aceleasi conditii de piata. Vazarile catre clientii corporate, in general pe segmentul constru