Chiar daca specialistii din agentiile de publicitate spun ca revistele glossy sunt mai putin afectate decat ziarele de criza economica pentru ca advertiserii sunt mai fideli in cazul revistelor, nu acelasi lucru se poate spune si in privinta exemplarelor vandute.
Singura revista lunara glossy pentru femei care a inregistrat o crestere mai importanta a fost InStyle , publicatia lansata in primavara anului trecut de compania Attica Media crescand de la 12.252 de copii vandute intre iulie-septembrie anul trecut la 16.728 in trimestrul al treilea din acest an, potrivit datelor Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).
De asemenea, au fost si reviste care s-au mentinut la un nivel simiar, cresterile sau scaderile fiind aproape nesemnificative.
Printre revistele lunare pentru femei care au crescut usor se numara Tabu, fosta revista editata de trustul Realitatea Catavencu care intre iulie-septembrie a crescut la 13.966 de reviste vandute, de la 12.831 in aceeasi perioada din 2008, si Glamour, publicatia companiei Liberis Publications, care si-a majorat tirajul vandut de la 30.309 exemplare in trimestrul al treilea al anului trecut la 31.581 de exemplare la sfarsitul lui septembrie 2009.
Totodata, scaderile de vanzari pana in o mie de exemplare s-au inregistrat in cazul revistelor Marie Claire, Beau Monde, Femeia si Psychologies.
Insa mai mult de jumatate dintre reviste au inregistrat scaderi ale tirajelor vandute de peste 3.000 copii, la unele reviste diminuarile ajungand chiar la in jur de 10.000 de exemplare (Cosmopolitan, Joy).
Cea mai mare importanta diminuare a fost insa in cazul Ce se intampla doctore (CSID), publicatia editata de compania PubliMedia International, divizia de publishing a grupului MediaPro, inregistrand intre iulie-septembrie vanzari aproape la jumatate fata de aceeasi perioada din 2008.
Cu toate acestea,