Viena, 14 iunie 2013. Este ultima zi a Conferintei VeloCity 2013.Programul intalnirilor reflecta acest lucru. Sunt programate discursuri de politieni. Se pun intrebari, se fac promisiuni. Diferenta dintre acesti politicieni si cei din Romania, este ca primii stiu despre ce vorbesc. Adica vorbesc despre bicicleta ca despre un mijloc de transport. Vorbesc despre intermodalitate, vorbesc despre mobilitate. Daca vei intreba un politician roman despre bicicleta, discutia se va reduce la o amintire din copilarie, cand parintii i-au cumparat prima bicicleta. Astazi, din informatiile din presa din Romania, am aflat ca trebuie sa fie inaugurat podul peste Dunare de la Calafat. Pentru ca este o investitie a Comisiei Europene, acolo proiectul a prevazut piste pentru biciclisti. Da, pe podul de la Calafat avem piste pentru biciclisti in timp ce pasajul de la Basarab nu are nici piste si nici trotuare. Adica, in Bucuresti, capitala europeana, cele mai importante laturi ale mobilitatii, mersul pe jos si cu bicicleta, au fost omise din planurile administratiei. Ori cand mobilitatea oamenilor intr-un oras atat de aglomerat cum este Bucurestiul, este dependenta de autoturism, cel mai ineficient mijloc de transport in mediul urban, este normal ca strazile orasului sa se blocheze. "Urcati politicienii pe bicicleta !" Aceasta e opinia activistilor europeni. Cu cat mai multi politicieni vor fi pe bicicleta, cu atat mai repede vor intelege avantajele utilizarii bicicletei in mediul urban. "Iar daca nu inteleg, schimbati-i !"
In Viena, partidul ecologist este la guvernare, in coalitie, dupa ce ani la rand a promovat miscarea in randul tinerilor. De 15 ani, de primavara pana toamna, in fiecare vineri, de la ora 21, in Viena are loc evenimentul "FridayNight". Este organizat ca o demonstratie, dar scopul este de a permite oamenilor sa ocupe spatiul masinilor: strazile.
Cand am