Dieter Schulz, noul director general al Danone Romania, a avut miercuri prima iesire publica de la numirea in functie, cu ocazia prezentarii rezultatelor financiare ale companiei in 2011.
Deschis si zambitor, Schulz (foto) si-a inceput prezentarea impartasindu-ne ca ultima oara a fost in Romania in urma cu 12 ani. La aceea data Schulz lucra pentru Mars si cauta oportunitati de dezvoltare a distributiei companiei pentru care lucra. O data cu numirea ca director general pe Europa Centrala si de Sud la 1 aprilie, Schulz se ocupa de pietele din Bulgaria, Romania, Moldova, Grecia, Cipru si tarile Adriatice.
Cea mai mare parte a timpului o petrece in Romania, care este de altfel si cea mai mare piata din regiunea pe care o coordoneaza.
“Cele mai mari doua schimbari pe care le-am observat in Romania fata de acum 12 ani sunt numarul mai mic de chioscuri si tarabe pe strada si numarul mai mic al cainilor vagabonzi”, spune zambind seful Danone.
Dincole de aceste aspect, Schulz marturiseste ca progresul se observa si in cazul infratructurii, consumului si in general al dezvoltarii mediului de afaceri.
Despre rezultatele financiare ale Danone Romania, Schulz spune ca sunt foarte bune avand in vedere contextul economic actual. Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 5,7%, pana la 503 milioane lei, fata de 2010. Fata de evolutia afacerilor pe 2010, cand se inregistra o majorare de circa 10% fata de 2009, compania si-a diminuat cresterea.
Mai mult, in 2011, volumul produselor vandute a stagnat fata de 2010. De altfel, pe intrega piata de bunuri de folosinta indelungata s-a simtit anul trecut o crestere valorica determinata de inflatie si nu de cresterea volumelor vandute.
Compania are o cota de piata de 55% pe lactate proaspete intr-o piata de circa 266 mil. euro (incluzand smantana, si 215 mil. euro daca se exclude smantana-n.r.)