Nu trece o zi fără ca mass-media, politicienii sau economiştii să nu se refere la Iniţiativa europeană de creştere. Ea constă dintr-o combinaţie de finanţe publice solide, reforme structurale profunde şi investiţii clar orientate, nu numai la nivel naţional, ci şi la nivelul UE, astfel încât să putem profita pe deplin de potenţialul Uniunii noastre.
Propunerea Comisiei privind viitorul buget al UE, şi anume cadrul financiar pentru perioada 2014-2020, nu se rezumă doar la plafoane globale pentru viitoarele cheltuieli, ci include idei şi reguli noi pentru o mai bună utilizare a banilor contribuabililor, în folosul a 500 de milioane de europeni, aproximativ 100.000 de autorităţi locale şi regionale, precum şi milioane de întreprinderi mici şi mijlocii. Nu mai puţin important este faptul că propunerea le oferă statelor membre un nou set de instrumente pentru reforme economice, investiţii clar orientate şi o consolidare bugetară inteligentă.
Competitivitate şi reforme structurale
UE trebuie să se asigure că problemele legate de competitivitate şi, în consecinţă, reformele structurale sunt abordate şi soluţionate cât de repede.
Aceasta este chintesenţa noului nostru model de guvernanţă economică, inclusiv a noilor noastre reguli privind cheltuielile UE. Ca parte a acestei noi guvernanţe, propunem o nouă politică de coeziune care stabileşte o legătură strictă între accesul la fondurile structurale şi de coeziune şi punerea în aplicare a unor reforme structurale care promovează creşterea. Acest lucru va fi realizat prin aşa-numitele contracte de parteneriat.
Acordarea de finanţare prin intermediul unora dintre fondurile UE (fondul de coeziune, cele structurale, fondul pentru dezvoltare rurală şi cel pentru pescuit, reprezentând, în total, peste 40% din bugetul UE) ar urma să fie suspendată în cazul în care un stat membru nu pune în aplica