Motivul principal pentru care China este o piaţă importantă pentru multe dintre marile companii americane este faptul că populaţia sa s-a dublat de la începutul anilor '60. Însă imaginea de ansamblu este mult mai complexă decât atât. Adevărata atracţie a Chinei pentru corporaţiile din Statele Unite este dată de faptul că uriaşa creştere a populaţiei a fost cuplată cu o expansiune puternică a clasei de mijloc.
Din acest motiv, piaţa chineză are toate şansele ca în câteva decenii să devină mai importantă pentru companiile americane decât este SUA în prezent.
În 1960, populaţia Chinei era de 667 de milioane de persoane, mai mult decât dublu faţă de cea a Statelor Unite în 2010. Acum, China numără 1,34 de miliarde de locuitori. Dar creşterea nu ar conta prea mult pentru companii dacă majoritatea populaţiei continua să fie săracă şi din mediul rural, aşa cum era în urmă cu o jumătate de secol. Dar industria prelucrătoare, care a devenit motorul de creştere a PIB-ului Chinei, a generat rapid o clasă de mijloc mare, în continuă expansiune. Potrivit estimărilor Diviziei pentru Populaţie a ONU, China va avea 1,4 miliarde de consumatori din clasa de mijloc până în 2030, comparativ cu 365 de milioane în SUA. În plus, economia chineză creşte într-un ritm mai rapid decât cea a SUA, motiv pentru care interesul marilor companii americane faţă de China este în creştere.
CNN Money a întocmit o listă cu acele corporaţii americane care pariază pe China.
Apple
Febra iPhone a atins şi China. Ţara are cel mai mare număr de abonaţi din lume la telefonia mobilă: aproximativ un miliard. De aceea, atunci când, în februarie, CEO-ul Apple Tim Cook le-a spus investitorilor că este foarte concentrat asupra Chinei, declaraţia sa nu a fost o surpriză.
În ultimul an, vânzările Apple din China au crescut de patru ori,