Piata lactatelor din Romania ramane fragmentata, spune Cornel Caramizaru, director de vanzari al FrieslandCampina, unul dintre cei mai importanti producatori de pe piata locala. Proprietarul Napolact este de trei ani pe pierdere in Romania si 2013 ramane la fel de complicat ca 2012.
FrieslandCampina a raportat anul trecut o cifra de afaceri de circa 90 mil. euro si pierderi de 4,24 mil. euro, potrivit datelor publicate de Registrul Comertului. In 2010, compania a afisat pierderi de 1,7 mil. euro.
Si numarul de angajati a scazut de la 683 in 2010 la 603 salariati in 2012.
In luna mai producatorul de lactate a luat decizia de a inchide fabrica de la Taga, unde era produsa branza de Nasal. Decizia a afectat 14 angajati. Tot FrieslandCampina s-a aflat recent in centrul unor speculatii cu privire la o posibila inchidere a unitatii din Cluj, informatie infirmata insa de companie.
"Activam pe o piata competitiva care se confrunta in prezent cu momente dificile. Simtim o presiune crescuta pe volumele vandute, astfel ca trebuie sa ne optimizam activitatea si sa reducem costurile unde este nevoie. 2012 a fost un an dificil, iar in 2013 nu am vazut inca schimbari majore. Optimizam activitatea prin scaderea numarului de ore suplimentare si reducerea numarului de schimburi. Pana acum, nu am planificat concedieri majore”, a declarat pentru Wall-Street.ro Cornel Caramizaru.
Potrivit acestuia, 2013 ramane un an “plin de provocari” pe fondul cresterii costurilor si scaderii consumului.
“Aceasta criza economica dureaza mult mai mult decat am anticipat. Din cauza situatiei economice dificile, bugetele pentru cheltuieli casnice sunt limitate, astfel, se cumpara mai frecvent, dar in cantitati mai mici. Constrangerea la nivelul bugetelor familiale duce la orientarea consumatorilor catre marcile private, care pe piata lactatelor au devenit o alterna