MySpace, una din cele mai mari retele sociale, va lansa un nou sistem de publicitate in Marea Britanie, prin care utilizatorii vor putea sa editeze informatiile personale de pe profilurile lor de pe site, potrivit The Guardian.
Acest nou sistem, care poarta numele de “hyper targeting”, a dovedit deja ca este foarte eficient si popular in randul advertiserilor din Statele Unite, declara Travis Katz, vicepresedinte in cadrul News Corporation, care detine MySpace.
Noua platforma analizeaza informatiile date utilizatorilor pe profilurile acestora, date pe care MySpace le utilizeaza pentru a pozitiona persoanele inscrise in reteaua sa sociala in diferite categorii de grupuri, cum ar fi cele de muzica sau sport, conform The Guardian.
“Noi ne orientam doar in functie de datele pe care le posteaza utilizatorii nostri pentru a fi facute publice”, a afirmat Katz. “Apoi organizam utilizatorii in grupuri targetate”, a adaugat acesta.
Acest lucru impiedica publicitarii sa realizeze mai multe campanii relevante si targetate, a mentionat Katz.
Scopul celor de la MySpace a fost acela de a oferi advertiserilor posibilitatea ca atunci cand acestia fac publicitate prin siteurile de retea sociala sa obtina cele mai bune rezultate cu un minim de efort, a spus Katz.
In incercarea de a stabiliza castigurile, retelele sociale au experimentat modele de publicitate superioare formatelor prestabilite - bannere si butoane. O arie a acestui proces de experimenatare l-a constituit targetingul comportamental bazat pe anumite caracteristici ale utilizatorilor online.
Cu toate acestea, exista o buna conexiune intre reclamele targetate si exploatarea datelor personale ale utilizatorilor, scrie The Guardian.
Compania Facebook, ca produs al unei piete intruzive, a fost obligata sa creasca mai lent pe piata anul trecut.
Deloitte a atentionat in ianua