SUV-ul Hyundai ix35 a fost creat de echipa de designeri de la Centrul European din Russelsheim, Germania, avand trasaturile conceptului „ix-onic”, prezentat in mai 2009 la Geneva, definit ca fiind un “nomad urban, un vehicul contrastant pentru o lume a contrastelor”.
Creat in Europa, SUV-ul are influente culturale din majoritatea oraselor importante, Berlin, Paris si Londra. Modelul este robust si compact pentru viata in oras, dar elegant si agil pentru calatorii in afara orasului. ix35 reprezinta primul model al marcii proiectat si dezvoltat in Europa.
Hyundai Auto Romania, importatorul marcii pe plan local, a organizat cu ocazia lansarii SUV-ului ix35 un test drive in Transilvania pe traseul Bucuresti - Brasov - Sighisoara - Saschiz - Danes - Biertan si retur, aproximativ 700 km.
Hyundai ix35 este un model nou 100%, nu are nimic in comun cu vechiul Tucson, caruia ii ia locul in gama.
Modelele de test ix35 au fost disponibile cu tractiune integrala si motorizarile de varf, 2 litri diesel 184 CP cu transmisie automata in 6 trepte (de la 23.681 euro cu TVA) si 2 litri benzina 163 CP cu cutie de viteze manuala cu 5 rapoarte (de la 21.300 euro cu TVA).
ix35 cu motorizarea diesel de 184 CP si cutia automata este foarte agil, masina raspunde rapid la orice solicitare din partea soferului. La o apasare mai brusca a pedalei de acceleratie cutia automata schimba imediat intr-o treapta inferioara.
Condus in mod manual ix35 iti permite sa intri in curbe si cu viteze de peste 100 km/h fara sa iti dea vreo clipa senzatia de nesiguranta. Masina se comporta excelent, este foarte stabila.
Un inconvenient poate fi pentru pasionatii de off-road garda la sol mica, in jur de 18 cm. Pe un drum forestier, ix35 a atins de cateva ori sleaurile de pamant facute de masini mult mai mari.
Sistemul de tractiune integrala ofera capacitati optime de