În ultimii ani, tot mai multe restaurante cu specific internaţional s-au deschis în Capitală şi în marile oraşe din ţară. Investiţia iniţială într-o astfel de locaţie se poate ridica şi În ultimii ani, tot mai multe restaurante cu specific internaţional s-au deschis în Capitală şi în marile oraşe din ţară. Investiţia iniţială într-o astfel de locaţie se poate ridica şi până la un milion de euro, însă, dacă poziţionarea este bună şi promovarea intensă, investiţiile se pot amortiza în trei-patru ani. Principalii jucători de pe piaţa restaurantelor spun însă că specificul românesc rămâne în continuare mai profitabil decât cel internaţional, bucătăria fiind mai puţin costisitoare, iar paleta de clienţi mult mai largă. Numai în Bucureşti există aproximativ 50 de restaurante mari, cu specific străin. Clienţii frecvenţi ai unor astfel de localuri sunt oamenii de afaceri, cei implicaţi în showbiz, politicieni, oameni cu bani, în general. Cele mai căutate sunt de obicei restaurantele italieneşti, greceşti, chinezeşti, arăbeşti, thailandeze, vietnameze sau japoneze. Cele mai sigure, din punct de vedere al profitabilităţii, rămân cele situate în incinta hotelurilor de lux. Trocadero este un restaurant cu specific franţuzesc din Bucureşti. Funcţionează de şase ani, iar investiţia iniţială, circa 200.000 de dolari, a fost recuperată în trei ani. "Circa 30% din clienţii noştri sunt străini: francezi, italieni sau spanioli. Vin şi politicieni", spune Ionuţ Jugureanu, reprezentant Trocadero. El consideră că un restaurant cu specific internaţional este mai profitabil decât unul românesc, pentru că cererea este din ce în ce mai mare pe acest segment. "Chiria într-o zonă bună costă între 2.000 şi 3.000 de euro, însă, dacă ai servicii de calitate, vei avea şi clienţi, şi profit", a adăugat Jugureanu. Pe de altă parte, restaurantele româneşti sunt imbatabile pe un segment - cel al