Dacă avionul cu care călătoriţi întârzie trei ore, aveţi dreptul la aceleaşi compensaţii ca şi atunci când se anulează cursa. Călătorii pot primi compensaţii pentru incidentele petrecute pe teritoriul României numai când merg cu avionul.
Meglena Kuneva, consilier special pentru drepturile pasagerilor al vicepreşedintelui Comisiei Europene Siim Kallas şi fost comisar european pentru protecţia consumatorilor, s-a aflat timp de o zi în România, pentru a promova drepturile pasagerilor. Este vorba de o campanie de promovare care a început anul trecut, după finalizarea întregii legislaţii europene în domeniu, şi după ce s-a constatat că mulţi dintre cetăţenii Uniunii nu-şi cunosc drepturile.
Prevederile adoptate în ultimii ani impun standarde egale pe tot teritoriul Uniunii şi reglementează la sânge despăgubirile şi serviciile obligatorii atunci când apar incidente în timpul călătoriei, fie că este vorba de transportul naţional sau cel internaţional. Setul legislativ stabileşte clar, pentru fiecare tip de transport, ce servicii trebuie să ofere compania dacă o cursă este întârziată sau anulată, dacă bagajele sunt pierdute ori deteriorate, sau dacă are loc un accident. Există câteva drepturi comune, fie că este vorba de avion, tren sau autobuz - dreptul la informare, la asistenţă în cazul persoanelor cu dizabilităţi, şi drepturi specifice pentru fiecare gen de transport.
Drepturile europene
Companiile aeriene trebuie să plătească despăgubiri pentru prejudiciile provocate pasagerilor. Cele de transport feroviar trebuie să achite, de asemenea, compensaţii, iar firmele de transport rutier vor fi obligate să facă acelaşi lucru. Nu şi în România, unde legislaţia europeană se va aplica mult mai târziu.
Alţii pot sta la hotel când nu vine trenul
România a cerut o derogare de 5 ani de la aplicarea legislaţiei privi