Regizoarea Theo Herghelegiu propune în această seară de la ora 20:00, la Teatrul Arca din Strada Călăraşilor 55, un "musical independent" intitulat "Supermarket". Premiera oficială va avea loc la 25 ianuarie.
Stăruie în memoria spectatorului de teatru care sunt prima producţie montată la Teatrul Arca: "Top Dogs" (Şomeri de lux), în regia lui Theo Herghelegiu (premiera, în decembrie 2004). Era o scenă nouă în Bucureşti, organizată în podul unui club; o scenă independentă, pentru underground. De atunci Theo a creat diverse spectacole, formând şi un public specific acestui spaţiu.
"Supermarket" este "un musical despre consumism" şi durează 150 de minute, cu pauză. De ce a pus în scenă un musical? Răspunde chiar regizoarea, căreia îi aparţine şi scenariul.
"Pentru că acest gen, garantat ca fiind de succes la public, indiferent de vârsta şi opţiunile de gust sau repertoriale ale acelui public, este, din păcate, un gen foarte puţin «atacat» în România. Asta, fie din pricina lipsei de tradiţie, fie pur şi simplu, din cauză că este relativ dificil să găseşti actori antrenaţi."
Theo Herghelegiu crede că, de regulă, un muzical este o superproducţie, iar o superproducţie implică distribuţie numeroasă şi costume multe, flamboyante, deci costisitoare, plus decoruri scumpe. Un muzical independent reduce substanţial toate aceste costuri, mergând pe o linie de minimă investiţie, în ceea ce priveşte producţia spaţiu mic, oameni mai puţini decât într-un specatcol de anvergură, pe o scenă de proporţii. "Muzicalul ar fi (şi chiar a fost demonstrat că este) foarte prizat pe piaţa românească de teatru."
Regizoarea apreciază că a vorbi despre una din "bolile" planetare ale secolului al XXI-lea, consumismul, nu este o sarcină foarte grea: "Subiectul zace la îndemană, îl poţi găsi oriunde întorci privirea; la noi, el nu a fost încă e