Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului promovează România ca destinaţie turistică la şase târguri internaţionale de turism luna aceasta. Valoarea contractelor încheiate de MDRT cu firmele care se ocupă cu organizarea standurilor cu care MDRT participă la aceste evenimente este de aproximativ 300.000 de euro cu TVA inclusă.
"Participarea Ministerului Turismului la târgurile internţionale de turism se face în urma solicitărilor venite din partea hotelierilor şI a operatorilor din turism de la noi din ţară. Aceştia vin la întâlnirile Consiliului Consultativ şi spun la ce târg vor să participe, şI stabilim împreună unde se poate merge şI unde nu. De asemenea, agenţiile care participă la târg se stabilesc de minister în urma înscrierii lor pe listă. Standul MDRT este realizat din bani de la bugetul de stat sau din fonduri europene. Noi ducem agenţiile la târg, şi le asigurăm spaţiu în cadrul târgului şi materialele promoţionale”, ne-a explicat Bogdan Oprea, purtătorul de cuvânt al MDRT.
În perioada 14-22 ianuarie, destinaţiile turistice din România au fost promovate la târgul internaţional de turism "CMT Stuttgart”, iar în perioada 12-15 ianuarie, MDRT a participat la târgul "FERIEN MESSE” de la Viena, Austria. În plus, în perioada 18- 22 ianuarie, zonele turistice de la noi din ţară au fost promovate şi în cadrul târgului internaţional de turism "Fitur 2012”, Madrid, Spania.
Selecţia de oferte, atât pentru târgul de la Viena cât şI pentru cel de la Stuttgart, a avut loc la sediul Reprezentanţei de Promovare şi Informare turistică de la Viena. Pentru târgul de la Stuttgart a fost înregistrată o singură ofertă, care a fost desemnată câştigătoare. Standul MDRT de la Stuttgart a fost amenajat şi decorat de Asocierea alcătuită din Zebra 3 Communications S.R.L şi S.C. Cool Promotions S.R.L. Valoarea contractului este de 51.000 de euro cu TVA inclusă