Volumul brut de publicitate în piaţa radio a crescut în primul semestru cu 32%, din cauza bugetelor alocate de producătorii şi dealerii auto România Actualităţi a intrat în forţă pe
Volumul brut de publicitate în piaţa radio a crescut în primul semestru cu 32%, din cauza bugetelor alocate de producătorii şi dealerii auto
România Actualităţi a intrat în forţă pe piaţa publicităţii. În primul semestru al anului, postul public a difuzat 6.838 de clipuri, cu 37% mai mult decât anul trecut.
Operatorii de telefonie mobilă, dealerii auto şi hipermarketurile au fost principalii clienţi publicitari ai radiourilor în prima jumătate a acestui an. Sunt investitori tradiţionali în piaţa radio, care îşi cresc bugetele în fiecare an.
Pe primele trei locuri în topul celor mai activi clienţi se află Orange (cu 2,3 milioane de euro - volum calculat pe baza tarifelor-listă), Carrefour (2 milioane de euro) şi Porsche România (1,5 milioane de euro).
Deşi nu a cunoscut mişcări spectaculoase în privinţa conţinutului şi programelor, piaţa radio se poate bucura de volume mai mari de publicitate atrase faţă de anul trecut. Sloganul acestui suport media pare să fie "Merge şi-aşa... de vreme ce ne vin reclame!"
Conform monitorizărilor Alfa Cont, în primele şase luni ale anului, radiourile au atras un volum brut de 63,8 milioane de euro, cu 32% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2007.
Numărul de spoturi a crescut doar cu 4,6%. Asta înseamnă că tarifele de publicitate radio s-au majorat în acest an, dar scumpirea nu i-a descurajat pe clienţi.
RRA a prins gustul reclamelor
Toate marile radiouri comerciale au cunoscut creşteri ale vânzărilor de publicitate (la tarifele-listă) faţă de semestrul I 2007: Kiss FM (28%), Radio 21 (29,2%), Europa FM (26,7%), Pro FM (46,1%) şi Guerrilla (41%). În fapt, ierarhia de de mai sus (în volume