Finala Europa League, difuzată miercuri seara de Pro TV, a fost cel mai urmărit meci al unor echipe de club străine de la introducerea măsurătorii cu peoplemetere, potrivit unui comunicat al postului de televiziune. Pro TV a încasat sute de mii de euro din publicitate.
Finala Europa League difuzată în intervalul 21:46 – 23.37, a obţinut o audienţă record în rândul publicului comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani: 24.8 puncte de rating şi 51.5% cotă de piaţă, potrivit Kantar Media.
La nivelul publicului din mediul urban ProTV a înregistrat o audienţă medie de 24.6 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 48.1 procente.
La nivelul publicului masculin din mediul comercial urban, finala castigată aseară cu 3-0 de Athletico Madrid a înregistrat o audienţă uriaşă de 29 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 61.3 procente.
Peste 5 milioane de telespectatori la nivelul intregii populatii au fost cu ochii pe spectacolul oferit de Athletico Madrid si Athletic Bilbao in minutul de aur al transmisiei (22:30). La nivelul publicului comercial din mediul urban, in minutul de aur 22:31,ProTV a inregistrat o audienta de 28.2 puncte de rating si o cota de piata de 55.3%
Încasările Pro TV din publicitate: 370.000 – 400.000 de euro
Cei mai vizibili clienţi de publicitate au fost Vodafone, Orage şi Cosmote. Publicitatea încasată de Pro TV în seara meciului, incluzând Știrile Pro TV, special transmise de pe stadion, dar și festivitatea de premiere) se apropie de 370.000-400.000 de euro, potrivit unui calcul făcut de paginademedia.ro
Cei mai importanţi clienţi de publicitate ai finale: Lista celor mai importanți clienți din seara finalei Europa League: Vodafone, Orange, Cosmote, Heineken, Romtelecom, Romaqua Group Borsec, Dacia Group Renault, Altex, Renault România, Unilever.