În campania electorală au făcut promisiuni de parcă ar fi fost primari sau administratori de drumuri. Deputatul din colegiul unde a avut loc tragedia soldată cu 11 morţi a fost ministru al Transporturilor, iar senatorul locului este ministru al Economiei. După învestitură au uitat de promisiuni.
La câteva zile după accidentul de la Uricani, la trecerea la nivel cu calea ferată, unde au murit 11 persoane, au apărut primele reacţii ale parlamentarilor din colegiul pe al cărui teritoriu se află locul cu pricina şi din cel din care provin toate victimele. Le-am cerut opiniile pentru că stă în puterea lor să determine reacţii care să modifice un sistem, pornind de la cazuri concrete. Accidentul de duminică a arătat că, pe lângă vina evidentă a şoferului, au fost şi cauze de ordin obiectiv care au făcut posibilă tragedia. Un caz similar din Marea Britanie, în urma căruia au murit nouă persoane, a dus la modificarea legislaţiei din domeniul feroviar. Citiţi un editorial foarte bun pe această temă scris anul trecut de colegul Florin Nicula, după coliziunea dintre un tren şi o maşină privată, în acelaşi loc, la Uricani, care s-a soldat cu trei victime, soţ, soţie şi copilul acestora.
I-am întrebat pe parlamentari despre învăţămintele ce se pot desprinde în urma nenorocirii de duminică şi din alt motiv. Dacă vă amintiţi, în urmă cu nici un an toţi actualii aleşi, indiferent de partidul din partea căruia au candidat, s-au angajat să rezolve lucruri care ţineau mai mult de activitatea primarilor decât de cea a unui parlamentar. Asfaltările de drumuri, construcţia de poduri, înfiinţările de curse auto şi aeriene, prelungirile de trasee, pietruirile etc. au făcut parte în exces din arsenalul electoral al acestora. S-a spus atunci că votul uninominal pe colegii personalizează atât de mult proiectele electorale, încât alegerile generale capătă accente locale, iar parl