Compania Ursus Breweries, subsidiara gigantului SAB Miller, a vândut, anul trecut, 5,1 milioane de hectolitri de bere, în scădere cu 10% faţă de anul anterior.
În ciuda scăderii, Ursus Breweries a câştigat patru puncte procentuale la cota de piaţă, ajung să deţină 32% din totalul vânzărilor de bere din ţara noastră.
Volumele de bere comercializate de grup în România au înregistrat o scădere organică de 13% în anul financiar 2009-2010, pe o piaţă în declin cu 24%, se arată în raportul financiar al SABMiller.
Segmentul mediu a continuat să se dezvolte, în detrimentul mărcilor premium şi economy. Cel mai mare brand al nostru, Timişoreana, a continuat să înregistreze performanţe solide, cu o creştere cantitativă a vânzărilor de 2%", potrivit raportului.
Venitul pe hectolitru a urcat cu 9%, având în vedere un curs de schimb valutar constant, cu toate că profitul înainte de dobânzi, taxe şi apreciere
SABMiller notează că pe parcursul anului şi-a întărit prezenţa pe segmentul economy prin achiziţia operaţiunilor Bere Azuga. Grupul a achiziţionat 70,56% din acţiunile Bere Azuga în aprilie 2009, ajungând să deţină întregul capital al companiei în martie 2010. Operaţiunile de producere a berii au fost transferate principalei afaceri din România a grupului, Ursus Breweries.
Raportul menţionează că achiziţia Bere Azuga, închiderea facilităţii de producţia a companiei şi a altor unităţi similare din Polonia şi Slovacia şi restructurării în Italia, Olanda şi Insulele Canare au necesitat cheltuieli de integrare şi restructurare de 64 de milioane de dolari.
A scăzut consumul de bere
Anul trecut a scăzut substanţial şi consumul de bere, din cauza crizei. Astfel, în comparaţie cu 2008, când un român a consumat în medie 93 litri de bere, rezultatele anului trecut arată o scădere la nivelul anului 2006, revenindu-se la o medie