Danezii, olandezii, nemţii şi estonienii sunt interesaţi de politică
Când vine vorba de media, 57% dintre români se înfioară, în principal, pe bază de divertisment şi celebrităţi. Cel puţin aşa rezultă dintr-un eurobarometru dat ieri publicităţii. Pe locurile următoare printre preferinţele de bază ale neamului se situează sportul (cu 39% dintre sufragii), politica (31%), economia (27 procente). De artă şi cultură s-au arătat interesaţi 21% dintre respondenţi, în vreme ce doar 17% agreează cercetarea ştiinţifică.
La scara întregii Uniuni Europene, în 8 din cele 27 de state membre, actualitatea sportivă trezeşte interesul cel mai mare. Campioni sunt irlandezii, preocupaţi în proporţie de 54% de competiţiile de gen. În alte opt ţări (în special noii membri ai UE), tema cea mai populară o constituie „divertismentul şi celebrităţile”. În Danemarca (62%), Olanda (53%), Germania (52%) şi Estonia (45%), respondenţii sunt interesaţi în special de politică, în timp ce arta şi cultura au trecere la 41% dintre letoni. Un interes consistent pentru cercetarea ştiinţifică au exprimat suedezii (56%), grecii (51%), francezii (46%), belgienii, ciprioţii şi luxemburghezii (câte 45%).
Sexul este unul dintre factorii care determină interesul pentru subiectele de actualitate. Bărbaţii sunt interesaţi de actualitatea sportivă, politică şi economică, în timp ce femeile sunt mai receptive la divertisment şi celebrităţi, precum şi la artă şi cultură.
În ceea ce priveşte influenţa vârstei asupra preferinţelor, cu cât respondentul este mai tânăr, cu atât e mai entuziasmat de sport şi divertisment. Odată cu înaintarea în vârstă devine mai interesat de politică.
Şi educaţia joacă un rol important în opţiunile consumatorilor de media: respondenţii cu studii superioare se interesează mai mult de politică, artă şi cultură, cercetare ştiinţifică şi economie.
Ancheta