Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat astăzi, la finalul întâlnirii cu delegaţia FMI, că reprezentanţii Fondului au cerut reducerea personalului de la CFR Marfă şi CFR Călători. Citiţi şi:
Şeful CFR Marfă pleacă la o firmă concurentă
7.000 de angajaţi ai CFR Marfă au intrat în şomaj tehnic
CFR Marfă are nevoie de ajutor din partea guvernului
Videanu: Cea mai mare problemă o avem cu CFR Infrastructură
" La CFR Marfă e necesară o restructurare a numărului de personal, care în unele zone este supradimensionat . Mai este nevoie de o reorientare a activităţii în unele zone pentru a încasa venituri mai mari. Mai avem nevoie şi aici facem apel la bugetul de stat, mai avem nevoie de o mărire a subvenţiei, care în prezent este de 600 de milioane de RON"
"La CFR Infrastructură este nevoie de redimensionarea activităţii prin reducerea numărului de personal. Dar le-am demonstrat celor de la FMI că şi dacă ar avea personal 0, CFR Infrastructură nu s-ar susţine doar taxa de utilizare a infrastructurii"
" Soluţia la CFR Infrastructură este pregătirea pentru privatizare şi la sfărşitul anului viitor privatizarea. E nevoie de acest lucru pentru că CFR Infrastructură este pe pierdere din 2008 şi se află în concurenţă cu alţi operatori străini care aşteaptă să intre în ţară. Directorul general al CFR Marfă a fost luat deja de o companie austriacă. Nu ne grăbim să facem privatizarea, iar banii obţinuţi sper să rămână în CFR numai şi numai pentru investiţii: cum ar fi în liniile de cale ferată, vagoane"
CFR Marfă are în portofoliu opt centre comerciale de vânzări, 23 de centre comerciale de producţie, 219 staţii de gestionare, care deservesc alte 713 staţii de activitate comercială. De asemenea, compania are 17 depouri de exploatare şi 42 revizii de vagoane. La