Cine ar putea dori un SUV fără abilităţi offroad, cu şapte locuri, mare pentru oraş şi prea sensibil pentru coclaurile româneşti? Cam asta se întreabă românul când dă cu ochii de Qashqai. În plus, e atât de greu de pronunţat încât îţi şi imaginezi figura prietenilor când te întreabă ce conduci: caş ce?! Nissan Qashqai are totuşi un public-ţintă bine definit. E publicul care îşi doreşte o maşină compactă fără neajunsurile unei berline, mai rezistentă şi încăpătoare decât un break normal. Acest public nu va fi satisfăcut de versiunile allroad ale compactelor, dar nici nu va dori un SUV greu şi inutil. Qashqai este un crossover care încearcă să împace aceste deziderate. În versiunea +2 (cu şapte locuri) are doar 4,54 metri lungime, 1,78 metri lăţime şi 1,5 tone. Nu e la fel de mare ca un SUV, nici la fel de greu, însă e axat pe oferirea unui spaţiu interior enorm, suficient pentru cinci adulţi şi doi copii. Reuşeşte ce şi-a propus?
A scăpat de tangaj
Reclamele la Qashqai ne arată un crossover urban agil şi pus pe joacă. Hmm... E adevărat, poziţia la volan beneficiază de avantajele înălţimii superioare unei berline, iar în trafic te vei impune cu uşurinţă. Dar e greu să simţi lăţimea reală a maşinii, iar manevrele de parcare vor fi la fel de greoaie ca în cazul SUV-urilor. Din acest motiv, vei fi mai degrabă cuminte şi atent, nicidecum jucăuş.
Motorul de 2 litri pe benzină este un alt motiv de linişte. Prinde suta în 10,9 secunde, iar atunci când eşti singur în maşină şi îl calci bine de tot pe coadă, poate fi chiar nervos. Însă nu prea îţi vine să-l turezi prea tare, de aceea vei fi mai degrabă un şofer molcom, iar de la stop vei porni cu plutonul.
Pe şosea, comportamentul dinamic este plăcut, cu un ruliu care se simte însă fără a fi deranjant şi cu reprize de acceleraţii satisfăcătoare pentru publicul ţintă, chiar şi cu maşina plină. Faceliftu