Sfârşitului magazinului tradiţional detronat de cumpărăturile online de pe tabletă sau de pe telefon este una dintre previziunile viitorului ce se tot repetă în ultimii ani. În realitate, cumpărăturile online rămân o nişă, potrivit unui studiu realizat de PriceWaterCooper, iar cumpărăturile aşa cum le ştim toţi rămân modalitatea preferată a publicului din toată lumea.
Studiul „Demystifying the online shopper: 10 myths of multichannel retailing („Demitizarea cumpărăturilor online: Cele 10 mituri ale comerţului pe canale multiple)” se bazează pe opiniile a mai mult de 11.000 de cumpăratori online, din 11 ţări de pe trei continente, incluzând atât economii mature, cât şi pieţe emergente. Cele 11 ţări incluse în studiu sunt Brazilia, Canada, China, Franţa, Germania, Olanda, Rusia, Elveţia, Turcia, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii.
În timp ce 60% dintre respondenţi folosesc social media ca să urmărească, să descopere şi să ofere feedback brand-ului şi comercianţilor, aceste canale de media nu aduc semnificativ mai mult trafic: doar 10% din eşantionul studiului afirmă că interacţiunea de pe platformele de social media i-a condus către un anumit magazin virtual.
De fapt, 17% dintre utilizatorii de Internet nu fac deloc cumpărături online, ci preferă să cumpere exclusiv din magazine. Iar când vine vorba de dispozitivele electronice utilizate, respondenţii preferă computerul personal în defavoarea tabletei pentru a face o tranzacţie online - 97% folosesc calculatorul, în timp ce numai 28% folosesc tableta.
Pe parcursul următoarelor 12 luni, respondenţii se aşteaptă să facă achiziţii atît în magazine, cat şi online prin intermediul calculatorului personal, într-o măsură mai mare decât o vor face utilizând tableta sau telefonul mobil. China se înscrie într-un tipar diferit: 56% dintre consumatorii online au făcut deja cumpărături