Marius Hagger, managerul grupului media elvetian Ringier in Romania, nu este strain de intimidari si amenintari, personalul grupului, in special jurnalistii de investigatie, fiind adesea confruntat cu atacuri fizice si verbale pentru articolele aparute in cotidienele si magazinele trustului din tara. Hagger spune insa ca grupul media isi sustine si isi protejeaza angajatii in aceste situatii, noteaza publicatia International Herald Tribune, intr-un articol dedicat dezvoltarii culturii media in Europa de Est. Prin aceasta abordare, Ringier, care a intrat pe piata din Romania odata cu introducerea saptamanalului sau de business, Capital, in 1992, si alte grupuri media cu actionariat strain si-au castigat laude pentru eforturile depuse de a creste credibilitatea mass-media intr-o regiune care se intinde de la Europa de Est la Balcani.
Incet, investitorii straini pe piata media, printre care, Axel Springer si WAZ din Germania, au indepartat cultura media de modelul care prevala in anii '90, cel al magnatilor locali sau al unei entitati politice care se folosea de mass-media pentru a-si promova interesele, fara a tine cont de realitate. "Exista un real efort al grupurilor al investitorilor straini de a imbunatati calitatea jurnalismului", confirma si Oliver Vujovic, directorul South East Europe Media Organization, o retea regionala, non-profit, de editori, directori din media, si jurnalisti care promoveaza practici jurnalistice profesioniste, subliniind totodata ca aceste grupuri sunt gata sa isi protejeze jurnalistii si nu cedeaza atat de usor la presiunea politica a celor care isi fac reclama.
WAZ, unul din cele mai mari grupuri media europene, a inceput sa activeze puternic in zona Balcanilor pe parcursul anilor '90, cumparand actiuni la ziare si reviste din regiune, in tari cum ar fi Romania, Bulgaria, Serbia, Macedonia si Rusia. Recent, grupul a