Dezvoltarea sistemului bancar din ultimii ani se resimte spectaculos în industria de publicitate. Fiecare instituţie bancară a alocat bugete de comunicare tot mai mari. Astfel, în 2007,
Dezvoltarea sistemului bancar din ultimii ani se resimte spectaculos în industria de publicitate. Fiecare instituţie bancară a alocat bugete de comunicare tot mai mari.
Astfel, în 2007, volumul brut de publicitate consumat pe TV, presă şi radio de către băncile româneşti a ajuns la 243,4 milioane de euro, conform Alfa Cont (calculat pe baza tarifelor-listă), cu 536% mai mare decât în 2004.
Faţă de anul 2006, creşterea a fost de 150%. Sunt cele mai spectaculoase creşteri înregistrate de vreo categorie publicitară de produse şi servicii.
Bugetul net estimat, cheltuit în 2007 de bănci, s-ar situa la 50 milioane de euro.
Avalanşa reclamelor bancare nu s-a oprit nici în acest an. În primele şapte luni din 2007, volumul brut s-a ridicat la 175,76 milioane de euro (calculat pe tarife-listă), cu 52% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
În perioada 2004 - 2007, volumul brut de publicitate a cunoscut o creştere fulminantă de 536%, ajungând la 243,4 milioane de euro
Instituţiile bancare au devenit cei mai doriţi clienţi de către agenţiile de publicitate. S-a ajuns să se spună în lumea publicităţii că, dacă o agenţie nu are o bancă, este... "prostul satului".
Lupte pe viaţă şi pe moarte au loc între agenţiile care participă la orice licitaţie organizată de o instituţie bancară, indiferent că bugetul scos la "bătaie" este de media, creaţie sau PR.
De asemenea, şi trusturile media se află într-o cursă (nebună) pentru a atrage băncile în spaţiile lor publicitare. Băncile au devenit "reginele" (bogate) pieţei de publicitate, iar cifrele confirmă acest statut.
În anul 2004, piaţa banca