eneral Motors (GM), proprietarul Opel, va continua negocierile cu producătorul canadian de piese auto Magna Internaţional şi holdingul belgian RHJ pentru vânzarea constructorului European. Şi asta după ce GM se pare că a renunţat la oferta grupului chinez BAIC.
Chiar dacă agenţiile de ştiri dădeau ca potenţial cumpărător constructorul chinez BAIC, asiaticii încă nu au făcut o ofertă care să-i convingă pe cei de la GM să le cedeze acţiunile Opel. “Am decis că vom continua discuţiile în privinţa viitorului Opel cu Magna şi RHJ”, a declarat John Smith, negociatorul şef în cadrul tranzacţiei. Acesta a infirmat rapoartele privind cărora BAIC, cel de-al treilea potenţial cumpărător al Opel, a înaintat luni o ofertă.
Smith susţine, de asemenea, că discuţiile cu guvernul german, care trebuie să ofere garanţiile financiare necesare tranzacţiei, se află pe o traiectorie bună.
Oficialii de la Berlin şi-au exprimat miercuri clar preferinţa pentru oferta înaintată de Magna, împreună cu partenerul său, banca rusească Sberbank, care semnase în mai o scrisoare de intenţie cu GM, fără a finaliza, însă, tranzacţia.
GM, gigantul auto american care a înaintat în iunie cerere pentru intrarea în faliment, a primit trei oferte pentru cumpărarea Opel, din partea unui consorţiu format din Magna Internaţional şi banca rusească Sberbank, compania cu capital privat RHJ International şi din partea Beijing Automotive (BAIC), din China şi a anunţat că trebuie să ajungă la un acord cu Germania asupra investitorului.
Guvernul german şi landurile unde Opel are fabrici vor ca grupul să fie cumpărat de Magna, în timp ce GM preferă îndeosebi oferta RHJ, un investitor al cărui sediu central se află în Belgia.
GM deţine 35% din acţiunile Opel, în timp ce guvernului german i se cere să ofere garanţii pentru un împrumut de până la 4,5 miliarde de euro.
În cazul în ca