Ford cere modificarea unor clauze din contractul de privatizare a Automobile Craiova, invocand criza economica si financiara, insa AVAS sustine ca producatorul vrea sa scape mai devreme decat era stipulat in acte de activele conexe pe care compania nu le-a vrut, scrie cotidianul Gazeta de Sud. Ford solicita modificari fiindca ar putea fi obligata sa achite statului roman daune de pana la 21 de milioane de euro daca nu respecta conditiile contractuale actuale.
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a publicat pe site-ul propriu un proiect de hotarare de guvern privind constituirea comisiei de negociere in vederea incheierii unui act aditional la contractul de vanzare-cumparare de actiuni incheiat intre AVAS si Ford Motor Company. Invocand criza economico-financiara globala, Ford a solicitat reanalizarea unor clauze din contractul de privatizare incheiat cu statul roman, fara a da detalii despre ce este vorba.
Presedintele AVAS, Aurelian Popa, a declarat pentru GdS ca ieri - miercuri n. r.) a si fost aprobata in sedinta de guvern hotararea privind reactivarea comisiei de privatizare a Automobile Craiova (ACSA) cu americanii de la Ford. Potrivit contractului, in trei ani de la privatizare trebuia sa aiba loc fuziunea celor trei firme, Daewoo, Automobile si Mecatim Timisoara, urmata de divizare. Din compania rezultata trebuie sa se desprinda una la care actionar va fi statul roman si care va cuprinde activele conexe pe care Ford nu le-a vrut la privatizare si Mecatim. Cealalta companie ar urma sa ramana Ford Romania.
Presedintele AVAS a lasat sa se inteleaga faptul ca, practic, Ford vrea sa scape mai repede de aceste active nedorite, precum si de Mecatim. „In primul rand, in comisie se va discuta despre actualizarea restructurarii companiei, pentru a pune la dispozitie activele conexe si Mecatim Timisoara. Concret, Fo