Criza economica loveste puternic gigantii industriei romanesti. De la o zi la alta, statisticile oficiale vin cu noi date care ingroasa randurile somerilor sau ale celor amenintati de spectrul disponibilizarii. Cele mai afectate sunt cinci puncte vitale ale industriei - metalurgie, textile, componente auto, autovehicule si chimie.
Uzina Dacia simte din plin efectele crizei economice mondiale. 9.000 de muncitori stau acasa pe 13 si 14 noiembrie si intre 20 noiembrie si 7 decembrie. Motivul invocat de conducerea companiei pentru oprirea lucrului este reducerea comenzilor.
Timp de doua saptamani, pe poarta uzinei de la Pitesti nu va iesi nicio masina. Este cea mai drastica masura luata pe piata auto din Romania. Oficialii companiei spun ca sunt nevoiti sa recurga la o astfel de hotarare pentru ca vanzarile scad vazand cu ochii. "Ca urmare a degradarii situatiei pe pietele auto, atat la export cat mai ales pe principala sa piata, Romania, situatie care risca sa se prelungeasca, si pentru a nu creste stocurile, Dacia este nevoita sa isi intrerupa productia in perioada 20 noiembrie-7 decembrie 2008. Doar activitatea CKD va continua", se arata intr-un comunicat al companiei, citat de Realitatea TV.
Aproape 95% din angajatii societatii targovistene Otel Inox sunt in somaj tehnic, masura fiind luata de la sfarsitul saptamanii trecute, pe fondul scaderii drastice a comenzilor. Liderul de sindicat de la Otel Inox, Dumitru Paraschiva, a declarat ca, din cei 890 de salariati ai societatii, doar 5% mai vin la lucru, urmand ca la finalul lunii noiembrie sa fie luata o decizie daca va fi reluata activitatea in decembrie.
"Avand in vedere situatia economica nefavorabila si reducerea drastica a comenzilor pe fondul crizei mondiale, se micsoreaza temporar activitatea societatii. Prin rotatie, aproape 95% dintre angajati societatii vor pleca