Un comentariu al agentiei MEDIAFAX despre anuntul sciziunii din sportul automobilistic Anuntul FOTA de creare a unei competitii paralele Formulei 1 in urma dezacordurilor cu FIA va produce, daca nu se va ajunge la un acord in ceasul al 12-lea, prima scindare a celei mai populare competitii automobilistice din lume, un sport cu o vechime de aproape 60 de ani. Totusi, anuntul FOTA pare mai mai mult un ultimatum decit o trecere imediata la actiune, speculindu-se faptul ca Ferrari, McLaren, Renault&Co vor sa transmita un mesaj de forta pentru ca FIA sa accepte conditiile lor. Astfel, o intelegere intre cele doua parti este inca posibila si depinde acum de cit este dispusa FIA sa renunte la pozitia ei prea putin flexibila. Dar daca masura FOTA va fi pusa in aplicare, aceasta va afecta pe toata lumea. Insa FIA, detinatoarea drepurilor sportive, si FOM, societatea lui Bernie Ecclestone, care exploateaza drepturile economice ale F1, vor fi cele mai pagubite. Ce va ramine din Formula 1 sub patronajul FIA va fi o competitie depopulata de pilotii reprezentativi, care isi vor urma cu siguranta echipele. Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Jenson Button sau Sebastian Vettel nu vor accepta niciodata sa concureze intr-un fel de GP2 imbunatatit, lipsit de aportul tehnologic al marilor producatori auto. Interesul pentru F1 va scadea dramatic si totodata veniturile incasate din acesta competitie se vor reduce cel putin la jumatate, apreciaza expertii financiari, care sustin ca pierderile vor fi de circa 1,5 miliarde de euro. Probabil, vor aparea si probleme de ordin juridic, organizatorii Marilor Premii incheind contacte pentru a gazdui o competitie la care participa Ferrari, BMW, McLaren si Toyota, nu pentru una cu Manor, Campos si Superfund. Pe de alta parte, nici celor opt "rebeli" nu le va fi usor sa-si puna pe picioare propria competitie. Dimensiunea logisticii echipelor este uriasa