"2011 nu a fost un an profitabil pentru Carpatair", potrivit preşedintelui Nicolae Petrov. Cauza principală fiind "concurenţa neloială, subvenţionată".
Acesta a precizat că compania a fost nevoită să reducă preţurile cu 20% - "o chestie nesănătoasă, fiind vorba de preţuri de dumping".
Nicolae Petrov a declarat că "succesul pe care Wizz Air îl trâmbiţează în România se bazează pe ajutor de stat" şi că Wizz Air "nu este agent economic românesc şi nu plăteşte impozit şi nici nu crează locuri de muncă".
"Carpatair a înregistrat anul trecut o pierdere de 4,8 milioane de euro, în scădere de la 9,2 milioane de euro in 2009", a precizat Nicolae Petrov.
De asemenea, el a mai spus că în primele 10 luni ale acestui an a fost înregistrată o creştere de 10% a numărului de pasageri, faţă de anul trecut şi se aşteaptă o creştere a cifrei de afaceri cu 5%.
La Aeroportul Timişoara, Comisia Europeană a deschis în luna mai o investigaţie la sesizarea Carpatair cu privire la relaţiile contractuale dintre aerogară şi Wizz Air, respectiv un contract de marketing încheiat în 2008 şi neplata unor taxe de aeroport în valoare de 2,6 milioane de euro, precum şi reduceri suplimentare de 72% până la 85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate.
Pe minus, dar cu hangar nou Compania aeriană Carpatair plănuieşte să investească aproximativ 15 milioane de euro, peste 2-3 ani, într-un hangar în care ar urma să fie efectuate reparaţii la avioane. Hangarul ar putea adăposti simultan patru aeronave de mari dimensiuni precum Airbus şi Boeing sau cinci-şase aeronave regionale Saab sau Fokker, potrivit preşedintelui Carpatair Nicolae Petrov. Compania mai are o astfel de unitate în Timişoara care are o capacitate de numai două aeronave. Noul hangar ar fi gata în aproximativ patru ani, fiind nevoie de circa 18 luni pentru pregătirea acestuia. Nicola