Industria cimentului, telefonia mobila, distributia de energie electrica, dar si productia de bauturi racoritoare si de bere au reusit sa genereze anul trecut cele mai ridicate marje ale profitului.
Din topul celor mai mari 100 de companii private din Romania in functie de cifra de afaceri, primele 20 cele mai banoase businessuri vin din domenii caracterizate prin prezenta a cativa mari jucatori, care lasa la indemana competitorilor sanse foarte scazute de penetrare pe aceste piete.
Practic, aceste piete care au capacitatea de a genera marje de profit considerabile sunt caracterizate printr-un numar redus de companii, cu o prezenta economica mare si care comercializeaza un bun cerut de foarte multi consumatori.
Producatorii de ciment Lafarge Romcim si Carpatcement Holding, precum si compania de constructii detinuta de Dorinel Umbrarescu, Spedition UMB, au raportat anul trecut marje de profit de 44%, 30%, respectiv 18%, potrivit datelor publicate de companii pe site-ul Ministerului de Finante. Operatorii de telefonie mobila Orange si Vodafone completeaza la randul lor topul companiilor care genereaza cel mai mare profit la afacerile pe care le ruleaza, cu marje de 34%, respectiv 26%. Mai departe, distribuitorii de energie, CEZ Distributie si Enel Distributie Muntenia, au lucrat la marje de profit extrem de ridicate de 30%, respectiv 15%.
„Modul in care a evoluat economia in general i-a ajutat pe cei care au fost foarte eficienti din puncte de vedere operational. Clientii nu au facut presiuni mari pe producatori, context in care acestia au putut sa conduca o politica de pret avantajoasa. Pe aceste piete unde sunt inregistrate marjele de profit ridicate, puterea de negociere a clientilor este scazuta, ceea ce creeaza un mediu propice pentru cresterea acestor afaceri", spune Cristian Manole, business analyst in departamentul de fuziuni si