Brandul turistic al României va fi lansat astăzi la Expo 2010 la Shanghai, în ziua dedicată României.
Anunţul va fi făcut chiar în pavilionul ţării noastre, conceput în forma unui măr. Logoul a fost păstrat până în ultima clipă sub cel mai mare secret. Potrivit informaţiilor blogului Impactnews, sloganul va fi „Explore the Carpathian Garden" („Explorează grădina carpatină"). De conceperea şi realizarea brandului turistic s-a ocupat consorţiul de firme THR (Spania) - TNS, care a câştigat, în urma unei licitaţii, contractul pus la bătaie de Ministerul Turismului în 2009.
Compania spaniolă a avut drept sarcini poziţionarea brandului turistic al României, realizarea unei strategii de brand, stabilirea strategiei de comunicare, identitatea vizuală, sloganul şi aşa-numitul manual de brand. La rândul său, TNS s-a ocupat de partea de cercetare, realizând 10.881 de interviuri prin telefon în opt ţări (Austria, Franţa, Germania, Italia, Ungaria, Rusia, Marea Britanie şi Statele Unite), 91 de interviuri detaliate şi două focus-grupuri.
Potrivit rezultatelor cercetării, Munţii Carpaţi şi peisajele de la ţară au fost în topul preferinţelor străinilor care ne-au vizitat ţara. Bucureştiul a obţinut cel mai mic punctaj în topul obiectivelor care i-au atras în ultimii ani pe turişti. Consorţiul a recomandat ministerului condus de Elena Udrea să investească în dezvoltarea celor mai importante 10 destinaţii turistice din România şi în cinci trasee turistice. Sub umbrela brandului turistic vor fi derulate campanii de promovare, la nivel internaţional, menite să atragă turiştii în România.
Buget de 75 de milioane de euro
Ministerul Turismului şi Dezvoltării Durabile are fonduri alocate de Uniunea Europeană în valoare de 75 de milioane de euro, bani ce trebuie cheltuiţi până în 2013 pentru promovarea României. Ministerul a organizat o lictaţie la care iniţial