În luna aprilie, românii au strâns serios cureaua când a venit vorba despre cumpărături. Astfel, volumul vânzărilor cu amănuntul din România din luna aprilie a acestui an a înregistrat cea mai mare scădere din UE, de 1%, faţă de luna precedentă, arată datele Eurostat, biroul de statistică al UE. Comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, scăderea comerţului cu amănuntul este de 9,9%. La nivelul blocului comunitar, indicatorul a crescut cu 0,5%. Reprezentanţii marilor reţele comerciale din România susţin că anul acesta, mai mult ca niciodată poate, preţul va fi factorul decisiv în alegerea produselor de către români. În ceea ce priveşte vânzările, se anticipează scăderi masive pe piaţa mobilei şi a bunurilor de folosinţă îndelungată, cum sunt electrocasnicele mari.
Tendinţa de a reduce pe cât posibil cumpărăturile este mai evidentă mai ales în statele unde populaţia are venituri mici, cum ar fi cele din Europa Centrală şi de Est. Românii au fost urmaţi în topul reducerilor drastice de bugete pentru cumpărături de bulgari şi estonieni (-0,9%) şi de polonezi (-0,3%). La polul opus se află statele nordice. Astfel, în Finlanda volumul cumpărăturilor a crescut cu 7,6%, în Suedia cu 3,4%, iar în Slovenia cu 2,5%. Dintre statele UE, România a înregistrat creşteri constante de la lună la lună, menţinându-şi cea mai importantă creştere, însă din octombrie a trecut pe minus. (A.G.)
În luna aprilie, românii au strâns serios cureaua când a venit vorba despre cumpărături. Astfel, volumul vânzărilor cu amănuntul din România din luna aprilie a acestui an a înregistrat cea mai mare scădere din UE, de 1%, faţă de luna precedentă, arată datele Eurostat, biroul de statistică al UE. Comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, scăderea comerţului cu amănuntul este de 9,9%. La nivelul blocului comunitar, indicatorul a crescut cu 0,5%. Reprezentanţii marilor reţele comercial