Pret corect sau pret inselator in comertul electronic
Una din problemele destul de des intalnite pe anumite site-uri de comert electronic este afisarea corecta a pretului pe care trebuie sa-l plateasca un cumparator pentru bunul sau. Se pare ca este o problema intalnita destul de des, daca vedem ca si Comisia Europeana s-a interesat de acest domeniu, mai ales pentru pagini web ale zborurilor low-cost care au abuzat de tot felul de astfel de tehnici. Dar si ultima razie a Autoritatii Nationale de Protectie a Consumatorului (ANPC) a mentionat acest aspect ca unul care a fost incalcat de magazinele online.
Cat trebuie sa fie pretul ?
In mod evident, nimeni nu va poate impune ce pret sa puneti la un anume produs. Este decizia voastra, bazat pe propriu business plan. Exista doar citeva reguli minimale. Unul este stabilit de Codul civil care spune ca pretul trebuie sa fie determinat sau determinabil. Adica nu poate fi stabilit ulterior de catre vanzator, pentru ca a atunci nu mai e vinzare, ci joc de noroc. Logic, nu ?
Apoi pretul trebuie sa fie unul corect si nu un pret de dumping. De obicei pretul de dumping este cunoscut ca un pret de ruinare, sau un pret sub costurile de productie care are scopul de a-si scoate competitorii de pe piata. In practica, mai poate se insemne si pretul excesiv pe care o companie, beneficiind e pozitia de pe piata, il poate impune. Aceste chestiuni sunt reglementate de Legea concurentei 21/1996.
Eroarea de pret sau pretul derizoriu
Una din problemele practice ale magazinelor online, este ca preturile nu sunt puse uneori manual, ci deseori sunt importate in mod automat din alte baze de date sau realizate de la niste preturi fixe de achizitie, pe baza unor calcule mai mult sau mai putin complicate. De aceea posibilitatea unei erori de pret este mult mai mare decat in cazul comert