Patria Vinum, unul dintre puţinii retaileri specializaţi de vin de pe piaţa locală, a închis luna trecută cele două magazine din Capitală pe care le opera, iar acţionarii au solicitat intrarea companiei în insolvenţă.
"Vânzările nu s-au ridicat la nivelul aşteptărilor. Ar fi trebuit să susţinem pierderile pe timpul verii în condiţiile în care consumul scade în această perioadă, însă creşterea TVA, pe care tot noi am suportat-o, ne-a condus la decizia de a închide", a spus Tiberiu Duma, acţionar al Patria Vinum.
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, ceilalţi acţionari ai companiei sunt Bogdan Petrea (34%) şi Simona Vacariu (33%).
Primul magazin Patria Vinum a fost deschis în octombrie anul trecut şi a lansat conceptul de vin la pompă şi vin la hartă. Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, compania a avut în 2009 o cifră de afaceri de 67.000 de lei (16.000 de euro) şi pierderi de 240.000 de lei (57.000 de euro).
Patria Vinum s-a poziţionat pe segmentul scăzut şi mediu de preţ, iar planul era ca la sfârşitul acestui an reţeaua să ajungă la 10 magazine. Cele două unităţi care au funcţionat au necesitat investiţii de 75.000 de euro.
"Ne-am asumat pierderile", a mai spus Duma. Întrebat dacă se gândeşte ca la un moment dat să relanseze magazinele, el a răspuns că "în condiţiile economice de astăzi nu". Duma a precizat că are alte proiecte în Timişoara, însă nu în industria vinului, ci în zona de logistică. În 2007 el a vândut 15% din acţiunile firmei de telecomunicaţii NetPoint Bucureşti către RCS&RDS într-o tranzacţie de peste 2 mil. euro.
Retailul de vin este extrem de slab dezvoltat în România, puţinele iniţiative de a deschide magazine de acest fel sfârşind la câţiva ani de la lansare. Spre exemplu în anul 2007 omul de afaceri Octavian Radu a închis importatorul Depozitul de Vinuri, spunând la acea vreme că "evolutia