La inceputul lunii februarie 2008, actionarii societatii Cocor Bucuresti au demarat lucrarile de modernizare a magazinului cu acelasi nume din centrul capitalei Romaniei. Totodata ei au decis si repozitionarea acestuia pe segmentul brandurilor de lux. Pentru modernizarea locatiei, actionarii societatii sustin ca vor cheltui aproximativ 25,8 milioane de euro, desi, initial, estimasera ca investitia se va ridica la 18 milioane de euro. Actionarii prognozeaza ca magazinul va fi redeschis publicului in luna septembrie a acestui an.
Lucrarile de modernizare ale magazinului Cocor vor afecta, insa, si cifra de afaceri a companiei. Se estimeaza ca, in 2009, aceasta se va injumatati comparativ cu cea realizata in 2008.
In luna decembrie a anului trecut, societatea bucuresteana a lansat cea mai mare fatada media din Romania si din Europa continentala - Cocor Channel. Acest sistem modern de prezentare a fatadei este format din 13 ecrane LED High Definition ce acopera o suprafata de 565 mp.
Investitia totala a companiei in fatada media se ridica la circa patru milioane de euro, ceea ce reprezinta aproximativ 14% din suma totala alocata pentru modernizarea centrului comercial Cocor Luxury Store.
Piata chiriilor este in stagnare
Potrivit expertilor imobiliari, preturile de tranzactionare si de inchiriere a imobilelor din zona Cocor par ca nu sunt influentate si nici nu vor fi influentate de modernizarea centrului comercial.
Astfel, in conditiile in care, de regula, pe piata imobiliara preturile finale sunt decise de cumparatori, acestia nu par impresionati de un vecin de lux.
Mihaela Manea, reprezentant al agentiei Centrum Imobiliare Bucuresti, considera ca modernizarea si redeschiderea magazinului Cocor nu influenteaza la ora actuala prea mult preturile de achizitie a locuintelor in zona. "In acest moment, piata este cazuta si situa