Soarta a peste 300 de milioane de euro bani publici este neclară. Licitaţia pentru dotarea forţelor aeriene cu noi avioane de transport mediu nu a fost finalizată. Procedura de achiziţie, incepută cu mai bine de un an in urmă, nu s-a incheiat, deoarece licitaţia a fost
viciată in toate fazele ei.
Soarta a peste 300 de milioane de euro bani publici este neclară. Licitaţia pentru dotarea forţelor aeriene cu noi avioane de transport mediu nu a fost finalizată. Procedura de achiziţie, incepută cu mai bine de un an in urmă, nu s-a incheiat, deoarece licitaţia a fost
viciată in toate fazele ei.
Lupta intre competitori nu s-a incheiat, iar Ministerul Apărării se află, paradoxal, in situaţia de dinaintea declanşării acestei licitaţii publice. Indiferent de decizia Ministerului Apărării, dotarea cu cele şapte avioane va rămăne un caz de şcoală pentru felul in care o autoritate a statului ratează lamentabil testul transparenţei şi onestităţii intr-o achiziţie finanţată din bani publici. Acest subiect s-a aflat constant in atenţia Jurnalului Naţional. Revenim cu o serie de noi informaţii care redeschid acest sandal politico-financiar cu implicaţii grave nu numai pentru bugetul statului, ci şi pentru relaţiile externe ale Romăniei.
ISTORIE. Forţele Aeriene au in dotare avioane AN-24 şi AN-26 pentru indeplinirea misiunilor de transport trupe pe distanţe scurte şi medii. Aparatele au durata de viaţă tehnică depăşită; pentru inlocuirea lor a fost lansată o licitaţie internaţională. După cum au decurs evenimentele pănă la transformarea achiziţiei intr-un "caz", apare evident că montajul scandalului a avut drept punct de plecare caietul de sarcini. Mulţi specialişti in domeniul achiziţiilor militare au apreciat că acest caiet de sarcini s-a molipsit de la licitaţiile cu dedicaţie in care s-au specializat autorităţile civile.