Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat în şedinţa de marţi plângerile depuse de compania de cablu, dar şi de grupul media şi a evitat să se pronunţe, lăsând problema în competenţa altor autorităţi.
CNA a sesizat ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor) şi ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii), motivând că cearta nu se află în competenţa Consiliului, portivit unui comunicat de presă.
Comunicatul CNA:
În şedinţa publică a CNA din data de 24.04.2012 a fost analizată situaţia generată de neînţelegerile comerciale dintre S.C. ANTENA TV GROUP S.A. şi S.C. RCS & RDS S.A. care au condus la scoaterea (începând cu data de 19.04.2012), de pe platforma DTH, a posturilor aparţinând trustului ANTENA TV GROUP, telespectatorii fiind astfel puşi în imposibilitatea de a viziona programele respective, în conformitate cu prevederile contractuale pe care le aveau cu societatea RCS & RDS.
După audierea părţilor, analiza reclamaţiilor şi a documentelor depuse la CNA de cele două societăţi, membrii Consiliului au decis să sesizeze ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor) şi ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii), problemele constatate nefiind de competenţa CNA, aşa cum au fost stabilite de Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Conform constatărilor făcute în şedinţă, contractele comerciale pe care ANTENA TV GROUP le avea pentru distribuţia televiziunilor proprii pe reţelele de cablu şi DTH ale RCS & RDS au expirat la data de 31 decembrie 2011, cele două societăţi fiind în acest an în proces de negociere în vederea încheierii unui nou contract.
Referitor la solicitarea RCS & RDS de modificare a avizului de retransmisie (în sistem DTH) conform dipoziţiillor art. 74 din Legea aud