Diplomaţie, răbdare, spirit organizatoric şi rezistenţă la stres sunt o parte dintre elementele pe care trebuie să le deţină un bun comunicator. Mai mult, este nevoie de o minte foarte structurată şi multă imaginaţie.
Domeniul relaţiilor publice a suferit importante schimbări de-a lungul timpului. De la simplu comunicator necesar în diferite organizaţii, care juca rolul doar al unui intermediar, în prezent, se caută persoane cu experienţă în domeniu, de preferat, absolvenţi ai unei facultăţi de comunicare şi care să cunoască întreaga paletă de responsabilităţi specifice postului.
Anamaria Putinică, PR director al agenţiei SmartPoint, explică faptul că până acum câţiva ani, traseul pe care îl urma cineva pentru a lucra în domeniul comunicării nu era foarte strict, ajungând să ocupe poziţii de specialist persoane fără o pregătire aprofundată în domeniu.
„O dată cu maturizarea pieţei şi dezvoltarea resurselor umane, studiile au contat din ce în ce mai mult, fie că vorbim de relaţii publice, jurnalism sau ştiinţele comunicării", adaugă Putinică.
Diplomaţia, „bagheta magică"
O persoană care doreşte să devină specialist în relaţii publice ar trebui să aibă abilităţi specifice domeniului, care, însumate, să ofere imaginea ideală pentru clienţii săi. Adela Preda, senior PR executive al agenţiei de publicitate Wunderman, susţine că unui comunicator decent nu trebuie să-i lipsească diplomaţia, pe care o caracterizează precum o „baghetă magică", prin faptul că în multe cazuri trebuie spuse/comunicate lucruri care nu sunt tocmai „confortabile". Mai mult, Preda consideră că este nevoie şi de un spirit deschis şi întreprinzător, în ideea că specialistul trebuie să fie mereu deschis către nou, către oportunităţi, capabil să facă legături mai repede decât alţii în ceea ce priveşte situaţiile apărute şi partenerii de proiect. „Nu în ultimul rând, este