Cel de-al doilea pod peste Dunăre între România și Bulgaria, Calafat-Vidin, inaugurat în iunie a.c., are defecte grave. Acestea au fost confirmate de ministrul bulgar al transporturilor, Danail Papazov.
Ziarul bulgar 24Ceasa a informat la începutul acestei luni că o groapă mare a apărut în carosabil pe Podul Vidin-Calafat. Gropa este asupată "temporar" cu ciment în loc de asphalt. "Problema este mai mare decât gaura", scrie publicaţia bulgară, precizând că în urma ploilor din ultima săptămână apa a pătruns în compartimentul din beton de sub pod, în care sunt instalate cabluri de comunicaţii.
"Nu înţeleg de ce se vorbeşte doar despre o groapă, când este vorba despre mai multe gropi şi o serie întreagă de alte probleme", a declarat oficialul bulgar.
El a precizat că în urma verificărilor, o comisie de experți a descoperit aproape 20 de defecte grave la cel de-al doilea pod peste Dunăre."Verificări ale Ministerului Transporturilor din Bulgaria au stabilit circa 20 de defecte grave ale celui de-al doilea pod peste Dunăre, între Vidin şi Calafat", a declarat ministrul bulgar al transporturilor, Danail Papazov, informează RADOR.
Papazov a explicat că verificările podului s-au impus din cauza unor probleme evidente. "Există multe fisuri, deoarece scurgerea apei de pe pod nu se face aşa cum ar trebui, apa a pătruns sub covorul asfaltic şi când va veni îngheţul în timpul iernii, pagubele vor fi şi mai însemnate. Dacă ne poate consola acest lucru, în partea română, starea podului este mai gravă. Au fost constatate probleme legate de iluminat şi semafoare care nu funcţionează. Până în prezent, nu avem motive de optimism, pentru că nu vom putea să-i întoarcem înapoi pe executanţii de la firma spaniolă FCC, deoarece activităţile de construcţie sunt certificate de comisii serioase - atât ale noastre, cât şi internaţionale. Nu am văzut o