Maria V. a lucrat timp de sase luni in cadrul unei banci romanesti ca si client advisor. Nu era neaparat nemultumita de jobul sau, dar cand a venit oferta unei alte banci, pe o pozitie superioara si un salariu aproape dublu, i-a fost greu sa o refuze. Dupa doua luni, a schimbat iar macazul, pentru a ajunge manager de relatii. Alta banca, alta crestere salariala.
"Principala ratiune este posibilitatea de a avansa rapid in cariera. Plus ca la varsta mea (27 de ani - n.r.) si componenta financiara conteaza foarte mult", spune Maria V.
Acum este la al treilea job, dupa doar un an de "cariera bancara". Spune ca nu ar mai schimba inca o data compania, insa ritmul in care creste piata si planurile de expansiune a retelelor bancare s-ar putea sa o mai puna cel putin inca o data pe gan-duri. Cand a devenit lupta pentru angajatii din sistemul financiar-bancar atat de viscerala?
"Sistemul bancar este caracterizat de o specializare aparte, exista pozitii pe care nu le regasim in alte domenii. De aceea, nu este intotdeauna facila identificarea unor candidati potriviti pentru astfel de posturi", spune Alina Bebia, recruitment manager in cadrul Raiffeisen.
Datorita competitiei, jucatorii lanseaza mereu in piata produse noi si, de multe ori, angajatii din sistemul bancar nu reusesc sa tina pasul cu acest ritm de dezvoltare. "Putem vorbi, intr-adevar, de un deficit de oameni specializati si bine instruiti. In consecinta, bancile fura oameni unele de la altele", crede Panos Manolopoulos, managing partner al companiei de executive search Stanton Chase.
Si Manuela Dragomir, director de resurse umane al ING Bank Romania, admite ca mobilitatea fortei de munca din domeniul bancar are o mai mare amploare la nivelul pozitiilor operationale, in special al celor de entry-level, in timp ce posturile de middle si top management sunt mai putin afectate. "Exista,